Jak pracuji

Ve své terapeutické práci vycházím z Gestalt terapie. Dál využívám i prvky z jiných směrů (Adlerovská psychoterapie, Feuersteinovo instrumentální obohacování, dynamická diagnostika učebního potenciálu LPAD aj.) Vycházím z přesvědčení, že každý člověk v sobě nese potenciál k naplnění nejlepší možné verze sebe sama.

V práci se opírám o svoje rodičovské zkušenosti s třemi naprosto odlišnými dětmi, a tak přispívají k porozumění rodičům kolem mě.

Struktura terapeutického sezení vychází z potřeb klienta. Na počátku se soustředíme na vyjasnění zakázky, ke které se průběžně vracíme a reflektujeme společný postup. Každé setkání je proto utvářeno jedinečně stejně jako je jedinečný člověk, který právě teď a tady ve své situaci přichází se svým tématem.

Propracovávat lze jen ta témata, o kterých víme. Proto se ve společné práci snažím podpořit klienta ve zvyšování uvědomování, tzn. nahlížení na situace z různé perspektivy, propojovat uvědomování rozumové, a tělesné, které otvírá kanál emocím.

Aby tento učící proces byl možný, nestavím se jako terapeutka do role experta, který má recept na váš život. Jsem spíš průvodkyní, která kráčí po vašem boku po vrcholcích i hlubinách krajinou vašeho životního příběhu s důvěrou, že to, co je sdělitelné, lze lépe unést (What is shareable, is bearable.)

Způsob mé práce tak stojí na dialogu, nehodnotící zpětné vazbě klientovi. Využívám také sílu lidské fantazie, metafor, snů a imaginace. S ohledem na klientovy zdroje kladu otázky „na tělo“. Jsem totiž přesvědčena, že naše tělesná schránka je lakmusovým papírkem našeho prožívání. A z této „vtělené“ životní moudrosti se lze dobře odrazit ať už k výstupu ode dna nebo skoku do neznáma.

Témata, se kterými se na mě můžete obrátit:

Vztah k sobě

  • Sebehodnota, pocity nedostatečnosti, sebeobviňování, nedostatek odvahy a soucitu se sebou
  • Pocity vyčerpání a vyhoření
  • Sebepéče
  • Podpora před důležitým životním rozhodnutím

Vztah k druhým

  • Způsoby fungování ve vztazích
  • Partnerské problémy, vztahy s rodiči, širší rodinou
  • Vztahy s přáteli, kolegy v práci, sousedy
  • Pocity osamělosti, zneužití ve vztazích, nenaplňující mezilidské vztahy

Rodičovství

  • Pochyby o vlastních rodičovských kompetencích, nároky a tlaky okolí
  • Pocity vzteku a agrese vůči vlastním dětem, výčitky
  • Partnerský nesoulad ve výchovném přístupu (hranice, tresty a odměny, výchovné styly)
  • Pocit rodičovského vyhoření

Školské problémy

  • Obtíže ve škole či ve školce (adaptace na nové prostředí, vztahy v kolektivu, šikana, aj.)
  • Problematické vztahy s vrstevníky
  • Psychosomatické projevy (bolest břicha, strach, zlost a agrese, úzkostné stavy, depresivní nálady)
  • Sebeorganizace

Psychické obtíže

  • Úzkostné a depresivní projevy
  • Traumata
  • Aj.